“In de loop der jaren heb ik van alles gedaan. Toen ik hier begon dacht ik dat ik al veel kon..."
“In de loop der jaren heb ik van alles gedaan. Toen ik hier begon dacht ik dat ik al veel kon..."
Al ruim 20 jaar is Herwin een trouwe kracht binnen HulstFlier. Hij kwam binnen als junior monteur en heeft inmiddels al veel binnen HulstFlier gezien en gedaan.
Herwin werkt al meer dan 20 jaar bij HulstFlier. Op één korte onderbreking na.
‘’Ik ben een jaar weggeweest, omdat ik me afvroeg: is dit het nog voor mij? Ik ging bij een kleiner bedrijf werken. Ik had ondertussen nog wel eens contact met oud collega’s. Na een jaar ben ik weer in gesprek gegaan en teruggekomen. Dat zegt denk ik wel genoeg.’’
Zijn loopbaan binnen HulstFlier laat goed zien hoe veelzijdig het werk is.
‘’Ik ben begonnen in de particuliere sector en heb in de loop der jaren van alles gedaan: nieuwbouw, villabouw, renovatie. Je groeit er vanzelf in. Ik dacht toen ik begon dat ik al veel kon, maar hier heb ik pas echt het vak geleerd. Samen met collega’s, in de praktijk.’’
Inmiddels werkt Herwin als leidinggevend monteur binnen een klein team in particulier en kleinbouw.
‘’ Leidinggevend klinkt misschien groter dan het is. We zijn gewoon met een club van vier en doen het samen. Ik sta er niet boven en dat wil ik ook niet. Natuurlijk regel ik wat meer dingen, zoals materiaal en afstemming, en help ik collega’s die nog leren. Maar uiteindelijk zijn we echt een team. Als iets goed gaat, doen we dat samen. En als er iets misgaat trouwens ook: er is nooit 1 iemand die een fout maakt.’’
Die samenwerking is precies wat het werk voor hem leuk maakt.
‘’Een goede werkdag? Als we samen een klus hebben geklaard en het liep gewoon lekker. Zeker als het een lastige klus was. Dat je dan aan het einde van de dag denkt: dit hebben we samen mooi voor elkaar gekregen.’’
Wat HulstFlier volgens hem onderscheidt, zit vooral in de manier waarop alles geregeld is.
‘’Het is hier gewoon goed voor elkaar. Gereedschap, bussen, materialen, opleidingen. Als je iets nodig hebt, wordt er naar je geluisterd en wordt het geregeld. Dat is niet overal vanzelfsprekend.’’
Maar misschien nog belangrijker: de cultuur.
‘’Hoewel we best groot zijn, voelt het nog steeds als een klein bedrijf. We werken in kleine teams, kennen elkaar goed en doen het echt samen. Die saamhorigheid merk je overal.’’
Voor nieuwe collega’s heeft hij een duidelijk beeld van wat belangrijk is.
‘’Je moet ervoor openstaan om altijd te willen blijven leren en om samen te werken. En als je iets niet weet, gewoon hulp vragen. Daar wordt hier alleen maar positief op gereageerd.’’
Zelf haalt hij vooral energie uit de afwisseling in het werk.
“De ene dag plaats ik een cv ketel, de volgende dag ben ik bezig met elektra of een meterkast. Juist die variatie maakt het leuk. Als het elke dag hetzelfde zou zijn, zou ik het minder naar mijn zin hebben.”
Wat maakt HulstFlier voor hem een fijne werkgever?
“Waardering. Dat je gezien wordt en dat dingen goed geregeld zijn. En natuurlijk de collega’s. Die zie je soms vaker dan thuis, dus het is belangrijk dat dat goed zit. En dat zit hier helemaal goed!”